نادر نانبخش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی تحت پوشش صندوق‌های مختلف بیمه سلامت هستند و فقط ۳۰ هزار نفر بیمه شده صندوق ایرانیان استان، با واریز مبلغ حق بیمه خود، نیاز به تمدید دفترچه درمانی دارند و بقیه دفاتر درمانی به صورت خودکار تا اول تیر ماه تمدید می‌شود.

وی بیان کرد: همه دفاتر پیشخوان دولت استان که طرف قرارداد این اداره‌کل هستند، همگام با کارکنان اداره بیمه سلامت در ایام تعطیلات و قرنطینه نسبت به ارایه خدمات مورد نیاز بیمه‌شدگان اقدام می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: در ۶۳ دفتر پیشخوان طرف  قرارداد بیمه سلامت در این استان، طی ۲ هفته آغاز سال جاری بیش از ۶ هزار دفترچه درمانی به چاپ رسیده‌است.

نانبخش تاکید کرد: بیمه شدگان با بهره‌بردن از خدمات غیر حضوری برای انجام کارهای غیر ضروری کمتر به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.