رحیم سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح غربالگری بیماری کرونا از  اسفند سال گذشته در مراکز خدمات جامع سلامت بوکان، سامانه خود اظهاری (salamat.gov.ir)  و سامانه ۴۰۳۰ در راستای غربالگری فعال جمعیت تحت پوشش شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: از مجموع افراد غربالگری شده در بوکان، ۲ هزار و ۳۹۲ نفر مشکوک بودند که ۲ هزار و ۱۱۹ نفر آن مورد پیگیری قرار گرفته و از این تعداد ۲۲۰ نفر به مرکز ۱۶ ساعته شهید قزلجی ارجاع داده شد که مورد معاینه و آموزش توسط کارکنان شبکه بهداشت قرار گرفته‌اند.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان گفت: از مجموع ۲۲۰ نفر که مشکوک تشخیص داده شده بودند، ۶۳ درصد فاقد مشکل بودند و ۱۲ درصد آن نیز که ۲۴ نفر بودند، به بیمارستان شهید قلی پور بوکان ارجاع داده شده و ۲۵ درصد دیگر آن نیازمند مراقبت در منزل بودند.

«سلطانی» با اشاره به وضعیت این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان گفت: در حال حاضر با همکاری و مشارکت شهروندان و همچنین تلاش و پیگیری شبانه‌روزی مراقبان سلامت مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی از لحاظ غربالگری در استان در جایگاه مناسبی قرار داریم و امیدواریم طی چند روز آینده نسبت به غربالگری گروه هدف باقیمانده نیز اقدام شود.  

بوکان از جمله شهرستان‌های درگیر با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی بوده و در بالای جدول مبتلایان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.