رییس شبکه بهداشت و درمان اشنویه در آیین بهره‌برداری از این بیمارستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بیمارستان ۵۵ تختخوابی با همت و تلاش خیّران و با پنج میلیارد ریال هزینه در محل سالن شهدای غزه این شهرستان راه‌اندازی شده‌است.

ابوبکر افشنگ افزود: این بیمارستان که دارای تجهیزات کامل بیمارستانی برای مراقبت احتمالی از بیماران مبتلا به کروناست، با همکاری و همیاری خیران، سپاه‌، آموزش‌و پرورش و هلال‌ احمر آماده و تحویل شبکه بهداشت و درمان اشنویه شده‌است.

وی اضافه کرد: در کنار این محل، سوییت‌های ویژه استراحت پزشکان، پرستاران و کادر درمانی نیز ایجاد و با امکانات و وسایل لازم تجهیز و آماده اقامت شده است.

وی ادامه داد: با همت خیّران به زودی عملیات احداث ساختمان سی‌تی‌اسکن این شهرستان نیز آغاز می‌شود که خیران سلامت جهت ساخت و تجهیز آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

«افشنگ»، از همه شهروندان و روستانشینان درخواست کرد که برای مقابله با بیماری کرونا به پویش ۲۹۱۴ بپیوندند و تا ۱۴ فروردین درخانه بمانند.

تاکنون ۱۲  نفر در اشنویه به کرونا مبتلا شده‌اند که یک نفر از آنان فوت کرده است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۳۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر در کشور بهبود یافته از بیماری کرونا هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.