لعیا صدیق راد روز جمعه در یک گفت و گوی خبری افزود: در پی شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت صادرات دستکش از کشور، محموله هفت کانتینری که با هدف صادرات وارد گمرک بازرگان شده‌بود، برای توزیع در آذربایجان‌غربی انبار شد.

وی اضافه کرد: با همراهی صاحب این محموله و یکی از شرکت‌های توزیع در آذربایجان‌غربی، صدها هزار بسته دستکش بین بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و و نهادهایی که نیازمند استفاده از دستکش بودند، به قیمت مصوب توزیع شد.

وی بیان کرد: بقیه اقلام داخل این محموله نیز در روزهای آینده با برنامه‌ریزی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  آذربایجان‌غربی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه تولید دستکش حریر در آذربایجان‌غربی، این کارخانه را ظرفیت ارزشمندی به لحاظ تامین و تولید دستکش مورد نیاز استان دانست و ادامه داد: با تدابیری که اتخاذ شده، مشکل خاصی در تامین دستکش مورد نیاز شهروندان در استان نخواهیم داشت.

صدیق راد در خصوص ضرورت استفاده از اقلام پیشگیری از بیماری به‌ویژه دستکش گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی استفاده از دستکش برای افراد عادی ضرورتی ندارد و فقط کادر درمانی و افراد در معرض آلودگی ملزوم به استفاده از دستکش هستند.

به گزارش ایرنا، بهترین روش پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ شستشوی دست با آب صابون و محلول ها و ژل‌های ضد عفونی‌کننده دست است.

تاکنون ۵۶۶ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و ۴۳ نفر متاسفانه جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند؛ تعداد موارد ابتلا و فوتی در این استان ۱.۹ درصد کل موارد ثبت شده در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.