به گزارش خبرنگار مهر، سردار حبیب شهسواری سه شنبه شب در پانزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: رزمایش تداوم دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی به نام شهدای مدافعان سلامت از فردا، چهارشنبه در آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: این طرح سراسری است و همزمان با دیگر استان‌های کشور تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز امکان تمدید این رزمایش تا شکست ویروس کرونا تداوم خواهد داشت افزود: در این رزمایش ۷۰ هزار نفری طی ۹ روز اقداماتی نظیر غربالگری، ضدعفونی محلات، مراکز اصلی شهر و روستاها را در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این، تیم‌های تخصصی و مهارتی برای ضدعفونی‌کردن مراکز تخصصی نظیر عابربانک‌ها که در روزهای گذشته از ضدعفونی معابر آسیب‌دیده بودند نیز استفاده می‌شود.

سردار شهسواری با بیان اینکه ۴۰ هزار نیروی پایگاه‌های سپاه شهدا، ۶۱۰ گروه جهادی، بسیج پزشکی به همراه نیروهای ۶۴ گردان بیت المقدس در این رزمایش همکاری دارند گفت: نیروهای حاضر در این رزمایش دوره‌های امدادی و پرستاری را دیده و در آمادگی کامل قرار دارند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به همراهی کامل این نهاد در راستای مقابله با بیماری کرونا در استان گفت: علاوه بر اقدامات پیشگیرانه در این راستا، مجموعه نقاهتگاهی در همه شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

سردار شهسواری افزود: علاوه بر همه شهرستان‌های استان، سه مرکز نیز در ارومیه به این منظور در نظر گرفته شده است که از جمله مهمترین آنها، مجموعه ۲۰۰ تختخوابی مجتمع شهید کاظمی است که علاوه بر یک مرکز نقاهتگاهی، بیمارستان مجهزی شامل اتاق عمل، آی سی یو، آزمایشگاه و رادیولوژی نیز در آن مستقر شده‌است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: در این مرکز ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی نیز آماده شده است تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد که براساس آخرین آمار در حال حاضر سه نفر از بیماران در این مکان اسکان داده شده‌اند.

سردار شهسواری اظهارکرد: علاوه بر این، یک مجموعه نقاهتگاهی دیگر نیز با ۱۵۰ تخت قابل ارتقا به ۲ برابر در منطقه حیدرلوی ارومیه راه‌اندازی شده است که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1389807
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.