سعید رهبر سوره روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای هلال‌احمر در تمامی ورودی‌های شهرستان‌های آذربایجان‌غربی و به تبع آن در تمامی ورودی‌های شهر ارومیه اقدام به غربالگری مسافران ورودی به شهرستان‌ها کرده و افراد مشکوک به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.
وی بیان کرد: طرح ملی پایش و غربالگری بیماری کرونا توسط ٧٩۴ نفر نیروی عملیاتی در مبادی شهرهای استان اجرا و عملیات غربالگری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: داوطلبان در قالب ۵۴ پست و در ۱۷ شهر، استان فعالیت دارند.
مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: این نهاد در اجرای این طرح ملی با بهره‌گیری از نیروهای خود با آمبولانس آماده و تجهیزات کامل در کنار پلیس، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری در این پست‌ها حضوری فعال و تاثیر گذار دارد.
«رهبر سوره» با اشاره به آغاز فعالیت اکیپ‌های بازرسی سلامت در ۱۳ استان کشور، ادامه داد: آذربایجان‌غربی جزء این ۱۳ استان نیست ولی اجرای این طرح به شکل همه‌گیر در خروجی‌های استان انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۸۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.