ماموستا عبدالسلام امامی روز شنبه با اشاره به شکل‌گیری پویش ۲۹۱۴ برای قطع زنجیره شیوع کرونا در استان، افزود: شکست ویروس کرونا تنها با همکاری مردم محقق می‌شود و ماندن در خانه در این روزهای تعطیلات فرصت خوبی برای مهار و مقابله با این بیماری است.

وی عمل کردن به دستورالعمل بهداشتی را واجب دانست و ادامه داد: مردم با رعایت موازین بهداشتی و پرهیز از سفر و دید و بازدید عید و ماندن در خانه زنجیره انتقال کرونا را قطع کرده و به ریشه‌کنی این بیماری ویروسی کمک می‌کنند.

ماموستا امامی اضافه کرد: این عید را از طریق تلفن و اینترنت با همدیگر در تماس باشیم و به دیدار کسانی که دوست‌شان داریم نرویم تا برای همدیگر زمینه ناامنی و مریضی را به وجود نیاوریم.

وی با قدردانی از تمام تلاش‌های دست‌اندرکاران مقابله با ویروس کرونا و به خصوص کادر درمانی و پزشکان و پرستاران کشور گفت: از زمان بدو شیوع این بیماری در کشور همه اقشار و گروه‌ها با همکاری و همدلی دست در دست مسئولان کشور نهاده و برای مقابله با کرونا بسیج  شده‌اند.

ماموستا امامی با ابراز گلایه از عده‌ای فرصت‌طلب در شرایط کنونی افزود: آنهایی که به عنوان مسافر به صورت غیراخلاقی از جمله استان‌های مبتلا به کرونا وارد شهر می‌شوند بدانند که با این اقدام به مردم و سلامت کل جامعه خیانت می‌کنند و این اقدام قابل بخشودگی نیست.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه هر رفتاری که موجب از بین رفتن سلامت انسان‌ها شود، از مظهر قرآن و پیامبر اسلام (ص) حرام است، گفت: اکنون تنها کار مورد انتظار از مردم رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه است و فردی که از خانه بیرون می‌آید چه به فرض اینکه سالم باشد و چه مبتلا، سلامت خود و جامعه را تهدید می‌کند و این امر برای او گناه محسوب می‌شود.

ماموستا امامی، مومنان را ساکنان یک کشتی دانست و عنوان کرد: امروزه شرایط بیماری کرونا به گونه‌ای است که رفتار هر فرد در کل جامعه و حتی کل جهان تاثیر دارد و بر این اساس مردم باید آگاه باشند که مقابله با این بیماری نیاز به همت همگانی دارد و ماموستاها نیز فتواهای خود را بر این اساس صادر کرده‌اند.

وی در پایان از همه اقشار مردم خواست با اتحاد و همدلی به پویش ۲۹۱۴ مبنی بر ماندن در خانه تا آخر تعطیلات بپیوندند و در کنترل و مهار این ویروس واگیردار به مسوولان کمک کنند. 

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۳۶۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۲۳ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.