محمدمهدی شهریاری روز جمعه در پیام نوروزی خود خطاب به مردم و مسوولان آذربایجان‌غربی افزود: از جمله این شاخص‌ها می‌توان به آسفالت راه‌های روستایی، سرانه آموزشی و ورزشی و نرخ سواد در استان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین طی سال جاری، تکمیل طرح‌های عمرانی با اهتمام دولت تدبیر و امید و همراهی مردم در دستور کار مسوولان آذربایجان‌غربی خواهد بود.

وی بیان کرد: امیدواریم امسال با همت دولت و مدیران در استان و همچنین همراهی مردم سالی متمایزتر از سال ۱۳۹۸ برای آذربایجان‌غربی باشد.

وی با تبریک حلول سال نو و بهار به‌عنوان نشانه قدرت بی‌نهایت الهی به مردم آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی سال ۱۳۹۸ اتفاق‌های ناگوار زیادی را در کشور شاهد بودیم که وقوع سیل در ۲۵ استان در ایام آغازین سال، حوادث آبان‌ماه، تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و مشکلات اقتصادی مردم، سقوط هواپیمای مسافری، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط رژیم تروریستی آمریکا، وقوع زلزله در قطور طی هفته‌های پایانی سال و همچنین شیوع ویروس کرونا از جمله آنها بود.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با وجود اینکه سال گذشته، برای کشور و استان بسیار ناگوار بود، ولی با تلاش مسوولان استانی و تدابیر دولت، شاخص‌های توسعه آذربایجان‌غربی رشد بسیار خوبی داشت و اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه رقم خورد.

شهریاری گفت: رشد قابل توجه سرمایه‌گذاری، افزایش صادرات از استان به نقاط مختلف دنیا، کاهش نرخ بیکاری و کسب رتبه برتر فضای کسب و کار در سه فصل پیاپی از جلمه مهمترین دستاوردهای آذربایجان‌غربی در سال ۱۳۹۸ بود.

وی افزود:  مهمترین برنامه ما در اوایل سال جاری، مبارزه با شیوع کرونا و تلاش برای کنترل آن است تا از تداوم جولان این ویروس در ماه‌های طولانی جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری مشکلات زیادی در آذربایجان‌غربی از نظر کمبود تجهیزات وجود داشت ولی این امر مدیریت شد و شرایط کادر درمانی به عنوان جهادگران سلامت بهتر شده و در صدد فراهم‌کردن نیازهای آنان قرار داریم.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار امیدواری کرد که طی روزهای آینده تجهیزات بیشتری در اختیار این نیروها قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، سال ۱۳۹۸ در آذربایجان‌غربی و استان موسوم به دروازه ایران به سمت اروپا در حالی سپری شد که حرکت رو به جلو در مسیر توسعه همه جانبه این استان مشهود بود و مسیر پیشرفت با تدبیر و برنامه‌ریزی دولتمردان به ویژه نماینده عالی دولت در این استان برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته ریل‌گذاری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.