محمود زمانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمارستان در سالن ورزشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در فضایی به مساحت یک‌هزار و ۱۰۰ مترمربع در حال راه‌اندازی و تجهیز امکانات است.

وی بیان کرد: برای تجهیز و راه‌اندازی این نقاهتگاه از امکانات و تجهیزات سپاه، شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، مدارس شبانه‌روزی و شهرداری تکاب استفاده می‌شود و عملیات تکمیل و آماده‌سازی آن تا ۲ روز آینده به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین به‌منظور تسریع در راه‌اندازی بیمارستان سیار بیماران کرونایی در این شهرستان از ظرفیت‌های مردمی استفاده شده و جمعی از جوانان داوطلب عضو «پویش بهار همدلی مقابله با بیماری کرونا» نیز در تجهیز آن مشارکت دارند.

فرماندار تکاب اظهار داشت: با توجه به کمبود و محدودیت فضاهای بستری در بیمارستان فعلی تکاب برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران احتمالی مبتلا به کرونا در روزها و هفته‌های آینده راه‌اندازی بیمارستان سیار و نقاهتگاه بسیار ضروری است.

«زمانی»، گفت: امکانات و تجهیزات تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا بسیج شده و راه‌اندازی بیمارستان سیار برای بیماران کرونایی نیز در همین راستا با سرعت انجام می‌شود.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و تاکنون ۱۲ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۲۵۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۴ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار، ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۸۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.