آیت‌الله عسگر دیرباز روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم باید انجام توصیه‌های بهداشتی نهادهای مربوطه را در اولویت قرارداده و با رعایت صحیح آنها زمینه را برای نابودی این بیماری فراهم کنند.

وی اظهار داشت: هموطنان علاوه بر خانواده خود به دوستان و آشنایان نیز عمل به موازین بهداشتی را توصیه کنند تا به این وسیله یاریگر نهادهای متولی باشند.

وی ادامه داد: سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی به تاکیدات نهادهای متولی می‌تواند به این بیماری شتاب بیشتری در جامعه ببخشد و رعایت توصیه‌های لازم میزان ابتلا به آن را کاهش میدهد.

وی درخصوص بی‌تفاوتی برخی مراکز خدماتی نسبت به این بیماری گفت: اگرچه منبع درآمد اقشار مختلف از فروش و ارایه برخی خدمات است ولی در مقطع کنونی برای حفظ سلامت جامعه و کمک به ریشه‌کنی این بیماری ضروری است همراه مسوولان حرکت کنند.

نماینده آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، توسل به ائمه اطهار (ع) و قرائت قرآن و ادعیه را از جمله راه‌های موثر در ایام بلا و پحران عنوان کرد و افزود: در نهج‌البلاغه از امیر مومنان نقل شده که هرگاه ظلمات و تاریکی‌ها به سوی شما روی آورد، با قرآن انس بگیرید و در قرآن تدبر کنید که این کار کمک بزرگی به دفع بلا می‌کند.

وی اضافه کرد: برطرف‌شدن این بیماری نیازمند عزم همگانی است و هر اندازه همراهی مردم با نهادهای متولی بیشتر باشد، شاهد آینده روشنی خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، شیوع بیماری کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد وتاکنون هزاران نفر دراین کشور به این بیماری مبتلا شده اند وصدها نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس این گزارش این  بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع وابتلا به آن جلوگیری کرد

بیماری کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد وهمین امر موجب شده تا زمانیکه علایمی چون تب و تنگی نفس درمبتلایان بروز نکند از آن آگاهی پیدا نکرده وضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار ، ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در ایران مبتلا به بیماری کرونا شده و از این تعداد ۸۵۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.