«محمدمهدی شهریاری» شامگاه چهارشنبه پس از پایان هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که حدود سه ساعت به طول انجامید، به جمع‌بندی مصوبه‌ها و موضوعات مطرح‌شده در این جلسه پرداخت و افزود: بر اساس مصوبه‌های این ستاد، هیچ جلسه یا تجمعی از طرف سازمان‌های دولتی برگزار نخواهد شد و مردم نیز باید از تجمع دوری کنند.
وی ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده و رعایت نکات بهداشتی که محتوای آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تنظیم می‌شود، بیان کرد: مردم باید خودمراقبتی را جدی بگیرند و مهمترین موضوع در کنترل بیماری «مشارکت عمومی» و ماندن در خانه است. 
وی اضافه کرد: در جلسه امروز همچنین موضوعات مختلفی در مورد شیوع بیماری کرونا در برخی از شهرستان‌های پرخطر از جمله سردشت، بوکان و شاهین‌دژ مطرح و در مورد آنها تصمیم‌گیری شد. 
وی بیان کرد: ساختاری برای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز مشخص شد که سه کمیته دارد و از فردا، پنجشنبه برگزاری جلسه‌های تخصصی این کمیته‌ها شروع می‌شود و از شنبه پیش‌رو نیز عملکرد آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.  
«شهریاری» تصریح کرد: تشدید کنترل مسافران در مبادی ورودی و خروجی استان نیز در این ستاد مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تا فرماندهی انتظامی و سایر  دستگاه‌های مربوطه، کمبودها را شناسایی کنند تا در اختیار آنان قرار دهیم. 
وی اضافه کرد: بیماران مبتلا به کرونا که از بیمارستان مرخص می‌شوند، اگر از خانواده‌های کم‌درآمد باشند، در دوران قرنطینگی باید مورد حمایت قرار گیرند و اگر هم یکی از اعضای خانوده آنان کارمند باشد، باید بتواند از مرخصی استعلاجی استفاده کند. 
وی بیان کرد: از مسوولان کشور درخواست کرده‌ایم که تعطیلات عید نوروز، یک هفته زودتر شروع شود زیرا در کنترل بیماری موثر خواهد بود و منتظر تصمیم دولت هستیم. 
وی تصریح کرد: استان‌ها نباید تصیم‌های جزیره‌ای بگیرند و ما هم تابع هستیم ولی در مورد مواردی که بیماری را در سطح استان تشدید کند، در اسرع وقت تصمیم‌گیری می‌شود. 
وی در مورد تردد برخی از اهالی استان کردستان به بوکان و سردشت احتمال انتقال بیماری نیز گفت: چندبار با استاندار کردستان تماس داشتم و متاسفانه بیمارستان سقز آماده نبود و قرار بود امروز مشکل فاضلاب آن حل شود تا ترددها به بوکان و شاهین‌دژ متوقف شود. 
«شهریاری» ادامه داد: با این وجود با فرمانداران و فرماندهی انتظامی نیز هماهنگی شده است تا از تردد ساکنان شهرستان‌های سقز و بانه به شاهین‌دژ و بوکان و سردشت جلوگیری شود؛ به همین دلیل امروز برخی از مراکز خدمات‌رسان در این شهرستان‌ها تعطیل شد. 
وی بیان کرد: در مورد رفع کمبود اقلام بهداشتی همچون الکل و ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده نیز اقدام شده و قرار است برخی از آنها از ژاپن و چین و از طریق آذربایجان غربی وارد شد که کارهایی نیز در این زمینه انجام شده است و اگر به نتیجه برسد، اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
به گزارش ایرنا هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در حالی با اظهارنظر اعضا دنبال شد که به نظر می‌رسد مهمترین دغدغه آن بسیج همگانی برای خودمراقبتی و ماندن در خانه تا اطلاع ثانوی باشد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.