سهراب حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش فعالیت‌های بازرسی اکیپ‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای در بحران ویروس کرونا در میاندوآب اظهار داشت: این مراکز شامل پنج واحد قهوه‌خانه و قلیان‌سرا و یک رستوران است که در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مطابق دستورالعمل ستاد مقابله با این بیماری پلمب شد.

وی افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت تمامی امکان عمومی از جمله قلیان‌سراها ممنوع شده و گروه‌های مشترک جهت بازرسی از این اماکن تشکیل و به وظیفه خود عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه از چند روز قبل گشت بازرسی مشترک سازمان‌های مرتبط تذکرهای لازم را به این اماکن برای تعطیل کردن فعالیت‌شان داده بودند، گفت: بعد از تذکر، این واحدها بدون توجه همچنان فعالیت می‌کردند که توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان و مراجع قضایی و انتظامی پلمب شدند.

«حیدری» بیان کرد: با توجه به ازدیاد قهوه‌خانه ها و قلیان‌سراها، استفاده از قلیان مشترک و همچنین رعایت نکردن بهداشت فردی، احتمال شیوع این ویروس در این اماکن بسیار بالاست.

وی از ممنوعیت فعالیت برخی از واحدهای صنفی براساس اطلاعیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا خبر داد و افزود : تمامی واحدهای خدماتی دیگر مثل گیم نت ها، قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای بازارهای محلی و بین المللی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، هشت‌ هزار و ۴۰ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲۹۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.