محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در بازدید از سایت دفن زباله شهرداری ارومیه با اشاره به ضرورت ساماندهی سایت‌های زباله افزود: شیرابه زباله‌ها به آب‌های زیرزمینی می پیوندد و با توجه به مشکلات شهرداری‌ها در تامین اعتبار، دولت از برنامه‌های دفع بهداشتی پسماند حمایت می‌کند.

وی در خصوص وضعیت سایت دفن زباله شهرداری ارومیه با توجه به درخواست شهردار جهت کمک برای تامین اعتبار توسعه سایت و ایجاد واحد تصفیه بیان کرد: نمایندگان ادارت‌کل محیط زیست و منابع طبیعی، شهرداری ارومیه، فرمانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نشستی تخصصی سناریوهای سایت دفن زباله جدید یا تجهیز سایت فعلی را مورد بررسی قرار دهند.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین در این بازدید برای تامین اعتبار و حمایت از طرح‌های تخصصی اعلام آمادگی کرد. 

به گزارش ایرنا، طی سال‌های اخیر مشکلاتی در خصوص محل دفن پسماند شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی از جمله ارومیه، مهاباد و میاندوآب مطرح شده اما این چالش بزرگ همواره بدون پاسخ مانده است؛ اکنون اعلام آمادگی دولت برای مطالعه تخصصی و اجرای طرح‌های کارساز می‌تواند گرهگشا باشد و بسیاری از مشکلات زیست محیطی و حتی اجتماعی استان در این زمینه را مرتفع کند. 

زیرا از یک سو انباشت زباله در مناطق خارج از شهر و در نزدیکی روستاها همواره با نگرانی برخی از اهالی همراه است و از سوی دیگر نیز نمی‌توان از کنار آلودگی آب‌های زیرزمینی به دلیل دفن نشدن بهداشتی زباله‌ها به سادگی گذشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.