جواد آقازاده روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۲۳۴ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی بستری شده که از این تعداد، نمونه آزمایشگاهی ۲۰۰ بیمار دریافت شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد پاسخ آزمایش ۸۹ نفر دریافت شده که نتیجه ۱۲ مورد از آنها مثبت و ۷۷ نفر دیگر منفی است.

وی بیان کرد: از کل افراد کرونا مثبت در آذربایجان‌غربی متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده، هشت نفر از بیمارستان ترخیص شده و سه نفر دیگر بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.

به گزارش ایرنا شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، سه هزار و ۵۱۳ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ ۲۳۴  نفر در آذربایجان‌غربی مشکوک به کرونا هستند که از این تعداد آزمایش ۱۲ نفر مثبت اعلام شده و یک نفر فوت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.