سعید فریور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد خانواده،۱۶۴ خانوار دارای فرزندان سه و چهارقلو و ۴۰۲ خانوار دارای ۲ قلو هستند که از کمک هزینه معیشتی برخوردار شده‌اند.

وی اظهار داشت: به منظور کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده، کمک به تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو و تأمین بخشی از هزینه‌های مالی آنان، سازمان بهزیستی به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو خدمات مختلفی ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد:خانواده‌های دارای فرزند سه و چهارقلو و بیشتر که مشکلات معیشتی دارند به این صورت که در دهک درآمدی یک تا سه قرار داشته باشند، واجد شرایط و مشمول دریافت هزینه معیشتی ماهانه ‌می‌شوند.

وی ادامه داد: خانواده‌های دوقلویی که در دهک درآمدی چهار تا هفت هستند نیز مشمول کمک هزینه موردی شده و در حال حاضر یک نوبت کمک هزینه موردی برای این خانواده‌ها و دیگر مشمولان این طرح در ماه جاری واریز شده و در پایان سال نیز یک کمک هزینه موردی دیگر برای این خانواده‌ها واریز می‌شود.

فریور گفت: تمام خانواده های دارای فرزند سه قلو و چهارقلو که به ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان مراجعه و تشکیل پرونده داده‌اند، واجد شرایط حمایت بوده و از ۱۵ بهمن ماه از کمک هزینه معیشتی برخوردار شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: از ماه‌های بعد نیز تا ۱۵ هر ماه این کمک هزینه به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

وی بیان کرد: میزان مستمری دریافتی خانوارهای دارای فرزند ۲ قلو، سه قلو و بیشتر بین ۴۱ هزار و ۶۵۰ تومان تا ۲۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۸۱ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی آذربایجان‌غربی بهره‌مند هستند که بیشتر آنان را خانواده‌های دارای معلول و سالمندان تشکیل می‌دهند.

بهزیستی یکی از نهادهای حمایتی در کشور است که در کنار کمیته امداد و دیگر نهادهای بخش خصوصی، به کمک خانواده‌های نیازمند اهتمام دارد.

کمک به معلولان، خانواده‌های دارای سالمند، مراکز شبه خانواده و بانوان، دختران و کودکان در معرض خطر از جمله برنامه‌های این نهاد به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.