بهنام شهدی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های آموزشی، خدماتی و ورزشی میاندوآب اظهار داشت: علاوه بر آن، آذربایجان‌غربی در امنیت سرمایه‌گذاری شامل ۲۱ مولفه مختلف با امتیاز ۵.۶۵ رتبه اول کشوری را کسب کرده‌است.

وی افزود: در همین راستا در فصل بهار امسال شاهد کاهش ۴.۲ درصدی بیکاری در استان بودیم که در تابستان این رقم به ۶.۲ درصد رسید و در فصل پاییز نیز کاهش ۲.۷ درصد نرخ بیکاری را در استان تجربه کردیم.

وی ادامه داد: دغدغه استاندار آذربایجان‌غربی علاوه بر بحث توسعه استان و شهرستان‌ها، توسعه متوازن استان، رفع موانع تولید و اشتغال استان و رفع بیکاری است که این امور در اولویت کاری ما قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: این استان با برخورداری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل، دارای پنج پایانه مرزی، ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجی، سه فرودگاه، ۹ گمرک و ۶ بازارچه رسمی است.

وی گفت: علاوه‌ بر این ظرفیت‌ها، آذربایجان‌غربی با داشتن بهترین موقعیت برای کشاورزی، گردشگری، صنایع و معادن غنی و توریسم درمانی از امکانات و پتانسیل‌هایی برخوردار است که باید از آنها نیز برای توسعه استان تلاش کرد.

معاون استاندار آذربایجان غربی در آخرین روز از دهه مبارک فجر به میاندوآب سفر کرده بود و با حضور وی چهار طرح ورزشی، آموزشی و خدماتی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.