چنگیز نوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها در دهه فجر امسال در راستای توسعه خدمات به ویژه در روستاهای آذربایجان‌غربی، ۲۸۳ میلیارد ریال طرح به بهره‌برداری رسیده‌است.

وی اظهار داشت: طرح‌های اجرا شده در حوزه ارتباطات سیار بوده که نتیجه آنها، توسعه شبکه‌های نسل سوم و چهارم همراه اول در مناطق مختلف به‌خصوص مناطق روستایی بوده‌است.

سرپرست شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ایجاد ظرفیت‌ها و سرویس‌های جدید و با کیفیت مخابراتی، سرویس‌های FTTH و VDSL در حال گسترش در استان است و هفت شهرستان در حال ارائه خدمات FTTH و ۱۷ شهرستان نیز به سرویس‌های VDSL تجهیز شد.

وی افزود: توسعه سویچ‌ها در مناطق شهری و روستایی جزء اولویت‌های منطقه بوده و شهرهای تکاب، مهاباد، شوط، پلدشت، ماکو، ارومیه، خوی و نقده از نعمت توسعه تلفن شهری برخوردار بودند و توانستیم ۱۲ هزار مشترک جدید را وارد شبکه تلفن ثابت استان کنیم.

نوری با اشاره به واگذاری خدمات اینترنت پرسرعت به مشترکان خصوصی، تجاری و صنعتی گفت: امسال ۳۰ هزار درخواست واگذاری اینترنت پرسرعت داشتیم که همزمان در ۳۰۰ روستای استان سرویس های ۳G و ۴G به مردم ارائه شد.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به گسترش شبکه فیبر نوری در استان اظهار داشت: در سطح استان ۱۰۴ کیلومتر زیرساخت فیبر نوری در نقاط روستایی استان در حال انجام است تا مردم از سرویس های باند پهن مخابرات ایران استفاده کنند.

وی توجه به بخش صنعت را از اولیت های مهم مخابرات منطقه آذربایجان غربی عنوان کرد و افزود: توسعه زیر ساخت فیبر نوری در شهرک های صنعتی شوط، ارومیه، بوکان و ماکو انجام شده تا واحد های صنعتی مستقر در این واحد ها از خدمات فیبر نوری استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی از جمله مهمترین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم آذربایجان غربی از تلفن همراه و افزون بر ۷۰ درصد از تلفن های همراه هوشمند استفاده می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.