حسن خضری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از اوایل هفته جاری به سبب کولاک و وزش تندباد شدید، آب و برق روستاهای «موسی»، «ابراهیم حصار»، «نوبار»، «پاشبلاغ»، «قلعه‌تپه» و «قادرآباد منگور» قطع شده‌است.

وی افزود: اتصالات شبکه خطوط برق و پارگی سیم‌ها علت اصلی قطعی برق در این روستاهاست که با وجود تلاش مسوولان اداره برق برای رفع آن، قطعی همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون نیز اتصال برق روستاها در دستور کار قرار دارد و منتظر بازگشایی مسیرهای دسترسی به این روستاها هستیم تا در کمترین زمان ممکن برق آنها وصل شود.

وی ادامه داد: به دلیل قطع بودن برق، جریان آب این روستاها نیز به علت از کار افتادن دینام منابع آب از کارافتاده و ساکنان این روستاها را با مشکل مواجه کرده‌است. 

سرپرست بخشدار مرکزی بوکان افزود: به علت لغزندگی جاده‌ها و برودت هوا، تردد در برخی محورهای روستایی این بخش نیز به سختی انجام می‌شود که انتظار می‌رود رانندگان احتیاط‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی از روستاییان این شهرستان خواست تا ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری، در صورت سفر لوازم و تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیرچرخ همراه داشته و در طول مسیر نیز به توصیه‌های عوامل راهداری مستقر در منطقه عمل کنند.

سامانه بارشی جدیدی که از بعدازظهر روز جمعه وارد آذربایجان‌غربی شده است تا روز سه‌شنبه فعالیت خود را به صورت بارش برف همراه با ورزش باد شدید در سطح منطقه ادامه می‌دهد.

ورود این سامانه بارشی موجب بروز مشکلات زیادی در جاده‌های برون‌شهری در استان شده و مدارس شمار زیادی از شهرستان‌ها را نیز به تعطیلی کشانده است.

بوکان دارای ۲ بخش مرکزی و سیمینه بوده و روستاهای بخش مرکزی به دلیل سخت‌گذر و کوهستانی بودن آن در فصل زمستان در هنگام بارش برف با مشکل مواجه می‌شوند.

بوکان دارای ۱۷۲ روستا در ۲ بخش سیمنه و مرکزی است که بیش از ۵۵ هزار نفر در آن ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.