جلال پاسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها شامل لولکان، گندملاعیسی، شیوه بیرو، گرکاگول، دوربه، اسلاملو، گنج‌آباد، پروانه، ذمه، الکاباد، حیدرآباد، مامدان و..است که هم‌اکنون راهداران در حال بازگشایی و برف‌روبی راه ارتباطی آنها هستند.

وی گفت: تردد در محورهای اصلی اشنویه - نقده، اشنویه - ارومیه، اشنویه - پیرانشهر نیز به دلیل کولاک شدید و بارش برف با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است و راهداران از عصر گذشته در حال برفروبی و رهاسازی خودروها هستند.

وی ادامه داد: علی‌رغم چند نوبت برفروبی در مسیرهای مختلف ولی به دلیل کولاک شدید، برف در محل انباشت می‌شود به طوری که ارتفاع برف در برخی از مسیرها به بیش از ۲ متر می‌رسد.

پاسی با بیان نجات جان سه مادر باردار طی روزهای گذشته در این شهرستان گفت: هم‌اکنون راهداران جهت راهگشایی مسیر راه روستایی «شیوه بیرو» از توابع دهستان دشت بیل جهت انتقال یک مادر باردار به همراه اکیپ هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان به این محل اعزام‌ شده‌اند.

اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغ‌بلاغ است.

این شهرستان دارای ۷۲ روستا و دو بخش مرکزی و آغ‌بلاغ است؛ با ورود یک سامانه بارشی به آذربایجان‌غربی از روز گذشته بیشتر نقاط استان شاهد بارش برف و کولاک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.