اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی که از روز گذشته وارد آذربایجان‌غربی شده بود، بارش‌های خوبی به همراه داشت که در این مدت بیشترین بارش استان در سردشت ثبت شد.

وی گفت: در همین مدت اشنویه با ۱۱ میلی‌متر، بوکان با ۹ میلی‌متر، مهاباد و نقده با هفت میلی‌متر و ارومیه نیز با پنج میلی‌متر به ترتیب دارای بیشترین بارش‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه با ورود این سامانه بارشی دمای هوا به صورت محسوس کاهش پیدا کرده است افزود: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای استان به‌طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد سردتر شده است که چالدران با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود و دمای هوا در ماکو به منفی ۹ درجه سانتی‌گراد و در خوی و مهاباد به منفی پنج درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: این روند کاهش دمای هوا تا روز چهارشنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد و انتظار داریم دمای هوای شبانه در استان طور میانگین هشت تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کند.

 رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی فعال در استان به صورت بارش پراکنده به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما  از فردا، دوشنبه تقویت شده و بارش‌های آن سه‌شنبه شب از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشترین فعالیت این سامانه در مناطق جنوبی آذربایجان‌غربی است افزود: فعالیت این سامانه به صورت بارش برف و باران و وزش تندباد بوده و در شب گذشته سرعت وزش تندباد در مهاباد به ۷۶ کیلومتر در ساعت (۲۱ متر در ثانیه) رسید.

«محمدپور»، اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته پلدشت نیز با دمای هوای ۱۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان و دمای هوای ارومیه بین منفی سه و هشت درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین منفی پنج و ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره‌کل آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌غربی به علت بارش برف و سرما، مدارس ابتدایی شهر ارومیه، مهاباد، تکاب و تمامی مدارس مناطق سیلوانا و صومای‌برادوست ارومیه را امروز یکشنبه در نوبت صبح تعطیل اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.