رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد روز پنج‌شنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره غذاهای بومی با هدف حفظ آیین و سنت‌های بومی قدیمی این شهرستان و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های بانوان برپا شده است.

قرنی مصطفی‌پور افزود: در این جشنواره ۱۰۰ نفر از بانوان و دختران این شهرستان انواع غذاهای محلی و بومی مهاباد را تهیه و در این جشنواره عرضه کردند.

وی ادامه داد: بانوان شرکت‌کننده در این جشنواره بیش از ۶۰ نوع غذای سنتی، فانتزی، انواع آش، سوپ، کیک، شرینی‌ و نان‌های محلی را در این جشنواره تهیه و عرضه کردند.

وی بیان کرد: «آش محلی»، «بربه‌سیل»، «کفته»، «شورباو»، «دوکلیو»، «دولمه»، «کشک بادمجان» و شیرینی‌های محلی از جمله غذاهای سنتی و بومی مهاباد به شمار می‌رود که در این جشنواره توسط بانوان خوش‌ذوق پخته و ارایه شد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار داشت: در این جشنواره همچنین ۱۰ نوع دسر و شیرینی‌های مخصوص قبل و بعد از غذا توسط بانوان هنرمند مهابادی تهیه شده بود.

وی افزود: به نفرات اول تا سوم این جشنواره بر اساس میزان توجه به سنت‌ها و آیین‌های بومی و محلی در پخت غذا و طعم آنها در سه بخش غذاهای سنتی، غذاهای فانتزی و کیک و شیرینی با نظر کمیته داوران جوایزی اهدا شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم بیش از ۳۵۰ نفر از بانوان این شهرستان نیز حضور داشتند گفت: به قید قرعه به ۱۵ نفر از این بانوان نیز جوایزی اهدا شد.

در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از ۲۰ برنامه متنوع فرهنگی و هنری با مشارکت بانوان در قالب کمیته‌های بانوان و کودک و نوجوان ستاد دهه فجر این شهرستان برگزار شد.

۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه به مناسبت ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به نام ایام‌الله دهه فجر نامگذاری شده است و امسال جشن‌های چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب در سراسر کشور در حال برگزاری است.

همچنین دهه فجر امسال ۶۱ طرح در زمینه‌های مختلف عمرانی و خدماتی با ۶۱۰ میلیارد ریال در شهرستان مهاباد افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.