به گزارش ایرنا، این طرح‌ها شامل نخستین کارخانه تولید روغن خوراکی «کلزا»، هفت پروژه آبیاری نوین، واحد بسته‌بندی محصولات کشاورزی، کارگاه تولید و بافت گلیم، واحد تولید دستمال کاغذی، طرح هادی روستایی و عمران شهری است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در آیین بهره‌برداری از طرح‌های حوزه کشاورزی با بیان اینکه با بهره‌برداری از آنها برای ۳۳ نفر به طور مستقیم و ۶۱ نفر نیز به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم شد، اظهار داشت: این طرح‌ها شامل واحد بسته‌بندی حبوبات، غلات و برنج با ظرفیت ۵۰۰ تن در سال، هفت طرح آبیاری بارانی به مساحت ۱۸ هکتار، پوشش بتنی انهار روستاهای «چلیک» و «نظام‌آباد» به طول ۳۰۰ متر و کارخانه تولید روغن خوراکی «کلزا» است.
علی دیانتی افزود: کارخانه تولید روغن خوراکی کلزا با اعتبار ۲۵۰  میلیارد ریال، اولین کارخانه تولید روغن خوراکی کلزا در آذربایجان‌غربی است که با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ۲۰۰ تُن روغن، قابلیت جذب هشت هزار تن کلزا را دارد.
وی بیان کرد: با آغاز بهره‌برداری از این واحد تولیدی برای ۲۱ نفر به صورت مستقیم و ۴۲ نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.
به همین مناسبت کارگاه تولید و بافت گلیم‌، طرح‌ هادی روستایی و عمران شهری در بخش باروق میاندوآب به طور همزمان افتتاح شد.

بخشدار باروق در آیین افتتاح همزمان این طرح‌ها در کارگاه توانمندی‌های زنان روستایی گفت: کارگاه گلیم‌بافی تحت عنوان طرح یک روستا یک محصول به همت «خدیجه سعیدپور» بانوی کارآفرین اهل روستای «گل‌سلیمان‌آباد» از توابع این بخش راه اندازی ‌شده‌است.

علی ابراهیم‌نژاد افزود: این بانوی کارآفرین و پرتلاش با راه‌اندازی این کارگاه برای ۶۷ نفر از زنان روستا به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: این طرح با اعطای تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید میاندوآب به مبلغ پنج میلیارد ریال راه‌اندازی شده‌است و برای توسعه آن نیز پنج میلیارد ریال دیگر از سوی این صندوق پرداخت می‌شود.

وی در رابطه با افتتاح همزمان سه طرح عمرانی روستایی در روستاهای «قطار» ، «آغ‌بلاغ» و «گل‌سلیمان‌آباد» نیز گفت: این طرح‌ها شامل جدول‌گذاری و سنگ فرش معابر این روستاهاست که برای اجرای آنها پنج میلیارد ریال هزینه است‌.
«ابرهیم‌نژاد» افزود: همچنین آب‌رسانی به روستای «پتک‌لو» با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد.
وی همچنین اضافه کرد: ۱۰ پروژه عمران شهری در شهر باروق شامل آسفالت معابر، جدول‌گذاری و کانیو توسط شهرداری این شهر با صرف ۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
افتتاح کارخانه تولید دستمال کاغذی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی دیگر طرحی بود که در چهارمین روز از دهه فجر در شهرک صنعتی میاندوآب به بهره‌برداری رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب در آیین افتتاح این طرح گفت: این نخستین واحد تولید دستمال کاغذی در این شهرستان است که از محل اعتبارات بسیج سازندگی ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت شده‌است‌.
سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ افزود: این واحد در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و با سرمایه ۱۵ میلیارد ریال فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این واحد برای ۱۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌ ایجاد شده است، گفت: امسال هفت میلیارد ریال از منابع بسیج سازندگی برای ۳۰ طرح تسهیلات پرداخت شده است.
سرهنگ پالهنگ با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این طرح‌ها برای ‌۱۵۰ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده، بیان کرد: این طرح‌ها در زمینه‌های پرورش بوقلمون، قارچ، قالیبافی، دامداری، صنایع دستی، فرآوری محصولات کشاورزی و خیاطی و صنایع تکمیلی است.
همچنین سه واحد مسکن مددجویی با صرف یک میلیارد و ۵۰۰ ریال در بخش باروق میاندوآب تحویل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب شد.
همزمان با دهه مبارک فجر، ۱۱۶ طرح عمرانی و خدماتی با هزینه ۴۱۰ میلیارد ریال در میاندوآب کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.
میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.