یونس رسولی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات طناب‌کشی قهرمانی بانوان کشور تحت عنوان رقابت‌های «خوشه‌چین» با حضور ۶ تیم برتر کشور از امروز تا دوازدهم ماه جاری به میزبانی شهر شیراز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بانوان طناب‌کش مهابادی آبان امسال با قهرمانی در رقابت‌های استانی و سپس کسب عنوان نخست بازی‌های شمال‌غرب کشور مجوز حضور در رقابت های کشوری را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات دومین دوره رقابت‌های طناب کشی بانوان است، عنوان کرد: بانوان مهابادی در اولین دوره این رقابت‌ها در سال ۱۳۹۲ موفق به کسب عنوان قهرمانی کشور شده بودند.

وی اضافه کرد: این تیم بیش از ۲ ماه است که زیر نظر «افسانه آرمیده» به عنوان مربی تمرین کرده و آماده حضور در این رقابت شده‌است.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی مهاباد بیان کرد: اعضای پنج نفره بانوان طناب کش مهاباد همگی اهل روستاهای این شهرستان از جمله «اگریقاش»، «قم‌قلعه» و «اسوکند» هستند که برای تمرین، سالن‌های ورزشی روستاهای «قم‌قلعه» و «حاجی‌خوش» را در اختیار داشتند.

المپیاد ورزشی روستاییان تحت عنوان جشنواره جام «خوشه‌چین» با حضور ۶۰۰ ورزشکار دختر و پسر در رشته‌های فوتبال، والیبال و طناب کشی (تیمی) و دوومیدانی، چوب‌کشی و هفت سنگ مهارتی در شیراز برگزار می‌شود.

در طناب‌ کشی، ۲ گروه پنج تا هشت نفره رودروی یکدیگر قرار می‌گیرند و هر گروه یک سر طناب را در دست گرفته و با شروع مسابقه طناب را به سوی خود می‌کشند؛ گروهی که بتواند تیم مقابل را به طرف خود کشیده و از خط وسط زمین رد کند برنده میدان خواهد شد.

شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار است که در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.