«عذرا لکی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال بیش از ۱۰ هزار مورد آزمون سلامت قلب در درمانگاه تخصصی بیمارستان سیدالشهدا (ع) انجام شده‌است.

وی اضافه کرد: این آزمون‌ها شامل نوارقلب یا الکتروکاردیوگرام، آنالیز قلبی، هولتر فشار، تست تیلت و هولتر ریتم است.

وی بیان کرد: از کل آزمون‌های انجام شده بیشترین مورد که بیش از ۷۰ درصد را شامل می‌شود، به نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام اختصاص دارد.

مسوول درمانگاه تخصصی مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) ارومیه ادامه داد: پس از آن، تست‌های آنالیز و هولتر ریتم به ترتیب با سهم ۱۲ و ۱۰ درصدی در رده‌های بعدی بیشترین آزمون انجام شده در این مرکز قرار دارد.

«لکی» با اشاره به اینکه بسیاری از مردم با نوار قلب آشنا هستند، گفت: آنالیز شامل بررسی ریتم‌های قلب و تشخیص آریتمی و نامنظم بودن ضربان، هولتر فشار شامل بررسی فشار خون در طول ۲۴ ساعت و مدیریت آن، تست تیلت شامل بررسی علت غش کردن‌های بی‌دلیل و هولتر ریتم شامل بررسی علت ریتم نامناسب ضربان قلب در مدت زمانی طولانی است.

به گزارش ایرنا، بیمارستان فوق تخصصی قلب سیدالشهدا (ع) ارومیه از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ده‌ها هزار آزمون تشخیصی، عمل قلب در انواع مختلف و عملیات‌های اورژانسی قلبی در این بیمارستان انجام شده‌است.

این مرکز دولتی با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع در ۶ طبقه و با ۱۵۳ تختخواب فعالیت دارد.

بخش‌های این بیمارستان شامل سه اتاق عمل جراحی، مراقبت‌های ویژه، چهار بخش CCU، داخلی مردان، زنان، اطفال، آنژیوگرافی، اورژانس، بخش رادیولوژی و درمانگاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.