«آیدین رحمانی» روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری بوکان افزود: فاز نخست طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در ٩ شهرستان واجد شرایط اجرا شده‌است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح  تاکنون چهار هزار و ۸۱۷ واحد ثبت نام شده و در برخی شهرستان‌ها نیز که ظرفیت آنها تمام نشده متقاضیان می‌توانند برای خانه‌دار شدن ثبت نام کنند.

وی سهم ابلاغی برای شهرستان بوکان را یک‌هزار و ۶۴۵ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۴۰ واحد در مرحله نخست اجرا می‌شود که مسوولان شهرستان باید برای تهیه زمین آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی در خصوص طرح‌ مسکن مهر نیز اظهار داشت: این طرح با کم و کاستی‌های خود در سطح استان با عزم دولت رو به اتمام است و از مجموع ۴۵ هزار و ۳۸۲ واحد سطح استان، ۴۲ هزار و ۸۸۹ واحد به اتمام رسیده و مابقی نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی این استان بیان کرد: در این استان یک‌هزار و ۴۴۴ هکتار سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد که ۳۴۰ هکتار آن به شهرستان مربوط به بوکان است.

رحمانی با بیان اینکه ۲۲ درصد سکونتگاه‌های غیر رسمی استان به شهرستان بوکان تعلق دارد، اظهار داشت: این شهر مهاجرپذیر بوده که این امر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این جلسه با اشاره به مهاجرپذیر بودن بوکان گفت: در جلسات ستاد باز آفرینی شهرستان برخی مشکلات این مناطق حل شده و برای رفع برخی مشکلات به موانع قانونی برخورد کرده ایم که امیدواریم با تلاش مسوولان استانی و شهرستانی این مشکلات نیز حل شود.

لقمان خسروپور ادامه داد: در بوکان ۱۱ روستای حریم شهر و چهار سکونتگاه غیررسمی چسبیده به محدوده شهری وجود دارد که این ۲ موضوع سبب بروز مشکلات حاشیه نشینی در این شهرستان شده است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.