به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، بارش برف در نقاط مختلف طی ۳ روز گذشته، حال و هوایی زمستانی به استان بخشیده است.

در حال حاضر دمای هوای ارومیه مرکز استان بین یک تا منفی ۴ درجه است و پیش‌بینی می‌شود فردا در سردترین زمان به ۱۰ درجه زیر صفر برسد که سردترین دمای این شهر از ابتدای مهرماه خواهدبود.

بیشترین بارش برف در سردشت

سازمان هواشناسی آمار بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد که براین اساس سردشت با بارش ۱۸ سانتی‌متری برف بیشترین بارندگی را داشت.
در طی ۲۴ ساعت گذشته، فرودگاه ارومیه با ۶ سانتی‌متر، پیرانشهر و نازلو با ۵ سانتی‌متر، اشنویه و بوکان با ۴ سانتی‌متر، نقده ۳ میاندوآب ۲ و مهاباد و سلماس یک سانتی‌متر بارش برف داشتند.
در طی این مدت، چالدران با دمای منفی ۹.۶ درجه سردترین شهر استان بود و پلدشت با ۶.۴ درجه گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.

جاده سرو ارومیه جاده سرو ارومیه بعد از بارش برف - عکاس: زهرا طالعی

اطلاعیه راهداری و حمل‌ونقل آذربایجان‌غربی

براساس گزارش‌های دریافتی از مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی، بارش برف در اکثر محورهای جنوب استان از جمله شهرستان‌های سردشت، مهاباد، اشنویه و پیرانشهر و سایر شریان‌های اصلی و فرعی ادامه دارد،  لذا از کلیه رانندگان و کاربران جاده‌ای درخواست داریم با احتیاط کامل رانندگی نموده و چنانچه قصد سفر به جنوب استان و سایر محورها را دارند وسایل نقلیه خود را به تجهیزات لازم زمستانی مجهز نموده و سپس اقدام به سفر نمایند.
رانندگان، قبل از سفر از سلامت برف پاک‌کن و بخاری اطمینان حاصل نموده و زنجیر چرخ به همراه داشته باشید.
در صورت لزوم قبل از سفر میتوانید از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی از شرایط جوی حاکم در مسیر اطلاع حاصل فرمایید.

نجات ۴۰۰ خودرو از برف و کولاک

سعید رهبرسوره مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در مورد امدادرسانی به خودروها به ایسنا گفت:  ۴۰۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک توسط نیروهای امداد و نجات رهاسازی شده همچنین یک مادر باردار از روستای بلوز شهرستان تکاب نیز به مرکز درمانی منتقل شد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان های نقده، مهاباد، اشنویه،تکاب، سردشت و میاندوآب درگیر برف و کولاک هستند افزود: ۵۰ نفر عوامل امدادی و ۱۲ دستگاه خودرو امدادی برای رهاسازی وارد عمل شده و عملیات ادامه دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1327732
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.