فواد هاشمی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش گرفتن مکان‌هایی از جمله منازل مسکونی، مغازه، انبار، کارگاه‌ها، خودرو و باغات در بوکان در سالجاری خسارت‌های مالی زیادی را به بار آورده است که تحقیقات و بررسی‌های لازم نشان می‌دهد که دلیل بیشتر این حوادث سهل‌انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آمار حوادث آتش سوزی امسال ۲۷ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: مرم باید اصول و توصیه‌های ایمنی را رعایت کرده و در منازل، خودرو و حتی محل کار خود به کپسول‌های اطفای حریق دسترسی داشته باشند تا هنگام حادثه، بلافاصله حریق را کنترل و از گسترش آن جلوگیری کنند.

وی از مهار ۱۴۳ فقره آتش‌سوزی در این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: از مجموع این تعداد آتش‌سوزی، ۳۹ مورد منازل مسکونی، ۱۵ مورد مغازه، ۱۶ مورد خودرو و ۱۴۴ مورد باغات و زمین های زراعی بود.

وی ادامه داد: آموزش و ارتقای آگاهی عمومی تأثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع حوادث آتش‌سوزی در این عرصه‌ها دارد و نقش رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در این زمینه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ ماموریت توسط این سازمان انجام شده است بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون واحد آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بوکان بیش از ۹۶۰ نفر ساعت آموزش اطفای حریق و ایمنی به شهروندان ارایه کرده است.

در بوکان چهار ایستگاه آتش‌نشانی با ۴۰ نفر نیرو در حال حاضر در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.