محمد جهین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی تخلف پرونده‌های ثبت شده در این مدت ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده‌ که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

وی از رشد ۲ برابری بازرسی از واحدهای صنفی در سال جاری خبر داد و ادامه داد: امسال ۱۰ هزار و ۶۴۰ بازرسی از صنف‌های مختلف در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر با مشارکت اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت محیط و اداره تعزیرات حکومتی انجام شده‌است. 

وی اضافه کرد: بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به صنف مواد خوراکی و غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی است که درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گران‌فروشی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به ترتیب بیشترین موارد تخلف را به خود اختصاص داده‌است. 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: در همین مدت ۵۰۰ مورد شکایت از واحدهای مختلف صنفی از طریق شماره تلفن ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ این شهرستان توسط شهروندان گزارش شده‌ که طی آن ۱۴۸ تخلف محرز، ۳۴۸ تخلف غیر محرز و ۲ مورد نیز منجر به شکایت شده است.

وی بیان کرد: امسال چهار گروه ۲ نفره مشترک از اتاق اصناف در قالب بازرسی و نظارت در سطح شهرستان به منظور کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در نوبت صبح و عصر برای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی فعال بود. 

اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار و واحدهای صنفی مهاباد در قالب گشت‌های مشترک با هدف نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی ارایه دهنده کالا و خدمات پس از اصلاح قیمت بنزین در کشور آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

شهرستان ۲۴۱ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.