مهدی کریمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت حامل‌های انرژی و استفاده بهینه از سوخت‌های فسیلی جهت کاهش آلاینده‌های منتشره از منابع ساکن و منازل ضروری است.

وی بیان کرد: به علت پایداری هوا در مناطق پر جمعیت استان انباشت آلاینده‌ها وجود دارد ولی از روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به منطقه از میزان این ناپایداری کاسته می‌شود.

وی گفت: پنجشنبه و جمعه هفته جاری نقاط مرکزی و جنوبی آذربایجان‌غربی مستعد بارش برف و باران است ولی تغییرات دمایی خاصی برای منطقه پیش بینی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر و ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود افزود: شاهین‌دژ با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و تکاب با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود. 

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که اغلب در فصل‌های سرد سال با پدیده وارونگی و انباشت آلاینده‌ها در برخی مناطق مرکزی و پرتردد شهری مواجه می‌شود.

هم‌اکنون برای چند روز پی‌درپی هوای استان آلوده بوده و شاخص‌های آلودگی بیانگر ناسالم بودن آن است.

 تمامی مدارس نواحی یک و ۲ ارومیه، انزل، نازلو، صومای برادوست، سیلوانا و آموزشگاه‌های علمی آزاد و زبان‌های خارجی دارای مجوز از آموزش و پرورش امروز، یکشنبه در نوبت صبح و بعد از ظهر به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.