ناصر روشنفکر روز یکشنبه در جلسه ساماندهی گلزار شهدای این شهرستان اظهار داشت: ۷۴۲ مزار شهید در مهاباد وجود دارد که از این تعداد ۵۰۴ مزار در داخل شهر و ۱۳۸ مزار در روستا واقع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر ۲ سال یکبار باید همه مزارهای شهدا مرمت و ساماندهی شود، باید ارگان‌های دولتی نسبت به نگهداری از این اماکن همکاری لازم را با اداره بنیاد شهید داشته باشند.

فرماندار مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حداقل انتظار خانواده‌های شهدا و ایثارگران نگهداری، مرمت و بازسازی گلزارهای شهداست، گفت: این انتظار زیادی نیست و وظیفه همه ما پیگیری مطالبات حداقلی خانواده معظم شهداست.

ایرج شجاعی اظهار داشت: راه‌های دسترسی به گلزار شهدا در بعضی از روستاهای سطح شهرستان با توجه به شرایط سخت‌گذر بودن آن نیاز به تسطیح دارد که باید با همکاری اداره راهداری و بخشداری اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را با استفاده از فکر و اندیشه ایثارگران راهکار خنثی‌سازی توطئه‌های نرم دشمنان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش دسیسه‌ها و هجمه‌های فرهنگی دشمنان باید قدرت مقابله به مثل با این توطئه‌ها را افزایش دهیم که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این زمینه می‌تواند راهکاری اساسی باشد.

شهرستان مهاباد بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ شهید و جانباز و ۲۵۰ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این شهرستان ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.