آیدین رحمانی‌رضایی روز چهارشنبه در جلسه شورای فنی استان که در شهرستان سلماس برگزار شد، به طرح‌های نیمه‌تمامی که بلاتکلیف مانده و عملا تصمیمی برای اتمام آن گرفته نشده است، اشاره کرد و افزود: باید دبیرخانه این شورا با همکاری همکاران شورای فنی نسبت به احصای طرح‌های بلاتکلیف اقدام کند.
وی ادامه داد: منابع عمومی در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود و در صورت اتخاذ تصمیم نادرست با هدررفت منابع مواجه می‌شویم؛ یکی از عمده‌ترین ضررهای آن هم بحث از بین رفتن اعتماد عمومی به مسوولان است.
وی به تحریم‌های اقتصادی و نوسان قیمت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این نوسان قیمت‌ها در زیرساخت‌ها و طرح‌های در دست ساخت هم تاثیر دارد اما در سایه همت و عزم جدی همکاران شورای فنی می‌توان بخش قابل توجهی از آنها را تکمیل کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نبود نظارت‌های منطقه‌ای را یکی دیگر از موضوعات مربوط به طرح‌های ملی بیان کرد و اظهار داشت: وجود ناظر بومی برای طرح‌های ملی ضروری است  و دستگاه‌های متناظر باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.
«رحمانی» با اشاره بر نظارت بر طرح‌های شهرداری‌ها، افزود: تمام مقررات باید در خصوص نظارت بر طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها انجام شود؛ همچنین وجود مشاور در طرح‌ها جزو ضرورت‌هاست زیرا باعث ارتقای کیفی طرح می‌شود.
به گزارش ایرنا شورای فنی مرجع رسمی رسیدگی به وضعیت طرح‌های عمرانی در استان‌هاست و در بیشتر موارد در مرکز استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.