رسول انتظارمهدی روز دوشنبه در کارگاه مدیریت خدمات آزمایشگاه در بحران و بلایا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: این شاخص در سال ۱۳۹۲ حدود هشت درصد بود که در حال حاضر به ۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه هنوز با سطح مطلوب آمادگی در مقابل بلایای طبیعی فاصله داریم، اضافه کرد: میزان آمادگی استان در این بخش بالاتر از میانگین کشوری است که باید در این خصوص از همه بخش‌ها به‌ویژه فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه خسارت‌های انسانی ثانویه بلایای طبیعی اهمیت کمتری از حوادث طبیعی ندارد، بیان کرد: بلایای طبیعی و رخدادهای متعاقب آن نظیر سیل، زلزله، سونامی و طوفان بر سلامتی انسان، محیط زندگی و اکوسیستم تاثیر مخربی می‌گذارد ولی نباید از خسارت‌های ثانویه این بلایا چشم‌پوشی کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: سطح خطر ناشی از مخاطره‌های طبیعی بر اساس وقوع مرگ، هشت از ۱۰ برآورد شده که سطح بسیار بالایی است و باید اقدامات پیشگیرانه در این خصوص بسیار جدی‌تر گرفته شود.

در این کارگاه آموزشی، سرفصل‌هایی نظیر برنامه‌های مدیریت و کاهش خطر بلایا، سناریونویسی، تمرین و مانور در بلایا، انتقال امن و ایمن نمونه‌های بالینی در بلایا و بررسی مولفه‌های چک لیست ارزیابی آسیب‌پذیری و ایمنی آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

طبق برخی آمارها سالانه بیش از سه هزار نفر در کشور بر اثر بروز بلایای طبیعی جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.