حسن محمدزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازارچه‌ها شامل «شیخ سیلو» و «پیراحمدکندی» است که در صورت صلاح‌دید دولتمردان در آینده نزدیک به تصویب می‌رسد و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: با تلاش شبانه‌روزی صورت گرفته، احداث زیرساخت‌های این بازارچه‌ها در اولویت برنامه‌های مسوولان شهرستانی قرار دارد و به سرعت در حال انجام است.

وی بیان کرد: عملیات زیرسازی و ساماندهی محورهای ارتباطی شهر آواجیق به پیراحمد کندی و سیه چشمه /چالدران/ به شیخ سیلو در حال اجراست که امیدواریم در صورت مساعد بودن وضعیت جوی، بخشی از این راه‌ها نیز آسفالت‌ریزی شود.

فرماندار چالدران با اشاره به وجود ۱۴۴ کیلومتر ظرفیت مرزی در این شهرستان با کشور ترکیه و ضرورت بهره‌گیری از مزیت‌های ایجاد بازارچه‌های مرزی برای مردم منطقه، ادامه داد: احداث بازارچه مرزی در ۲ منطقه شیخ سیلو و پیراحمدکندی از خواسته‌های به حق مردم این منطقه است که ایجاد آنها علاوه بر بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، ممانعت از مهاجرت مرزنشینان و افزایش سرمایه‌گذاری به رونق اقتصادی مردم نیز کمک خواهد کرد.

چالدران از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی است و حدود یک چهارم مرز ایران با ترکیه در این شهرستان قرار دارد؛ این شهرستان مرز رسمی، گمرک یا بازارچه‌ای در مرز ترکیه ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.