عباس آغاز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازرسان این میزان آلایش‌های فاسد را در بازدید از مراکز تهیه، توزیع و تولید فرآورده‌های خام دامی کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به معرفی ۱۲ مرکز به تعزیرات حکومتی به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی اضافه کرد: این فراورده‌های خامی دامی به دلیل فاسد شدن و پایان یافتن تاریخ مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج و با حضور کارشناسان امحا شد.

وی افزود: بازرسان شبکه دامپزشکی مهاباد در راستای تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی به صورت مستمر عملکرد مراکز عرضه و توزیع گوشت قرمز و سفید شهرستان را پایش و نظارت‌های لازم را در خصوص تاریخ مصرف و سالم بودن گوشت انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌ مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان‌های مبدا باشد.

وی از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

«آغاز» از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۲۰۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.