سرهنگ پاسدار کریم علی‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه روز چهارشنبه در این رزمایش که در مدرسه شاهد بهشت آیین ارومیه برگزار شد گفت:  این رزمایش به منظور ارتقای پایداری و تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی و سنجش میزان آمادگی و نقاط ضعف دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزار شد.

وی با اشاره به داشتن بصیرت و هوشیاری مداوم در عرصه‌های مختلف افزود: در مقابل دشمنان، باید دارای پدافند غیرعامل بود که این موضع در زمینه فضای مجازی بیشتر مورد نیاز است.

وی ادامه داد: برای مسوولان کمک و همیاری در مسائل دینی و مذهبی به دانش‌آموزان واجب است چرا که این بهترین عامل پیشگیری از آسیب‌های وارده از سوی دشمنان است.

وی با اشاره به حضور پرشور دانش‌آموزان در راهپیمایی روز ۱۳ آبان بیان کرد: فرهنگیان و دانش‌آموزان با خلق حماسه‌ای پرشور در این راهپیمایی پرشور به دشمنان نشان دادند که در تاریخ کشور، هر دخالت خصمانه از سوی بیگانگان محکوم به شکست است.

سرهنگ علی‌نژاد با بیان اینکه ایران اسلامی همانند گذشته‌های دور جزو قدرت‌های بلامنازع منطقه است، گفت: ایران اسلامی امروز با نیروهای مسلح بسیار قدرتمند زبانزد کشورهای منطقه است.

برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل، برپایی نمایشگاه و تجلیل از فعالان فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های این رزمایش بود.

در این رزمایش که با حضور نیروهای آتش‌نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج دانش‌آموزی، آموزش و پرورش، اورژانس و ادارات خدمات‌رسان این شهرستان برگزار شد، روش‌های مختلف حمل مجروحان، اطفای حریق و همچنین نحوه صحیح مقابله با آتش، انتقال افراد به پناهگاه و جان‌پناه اجرا شد.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای گفته می‌شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدام‌های نظامی دشمن می‌شود.

پدافند غیرعامل به ۲ بخش پدافند سخت و پدافند نرم تقسیم می‌شود که در پدافند سخت اقدامات سخت‌افزاری مثل اقدامات مهندسی، پیشگیری، پیش‌بینی و کاهش مخاطرات و در پدافند نرم استفاده از تاکتیک‌هایی است که مشتمل بر برنامه‌ریزی و آماده‌سازی سیستم و سازمان‌هاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.