به گزارش ایرنا، علی‌اکبر گروسی عصر روز چهارشنبه در آیین معارفه رییس جدید دادگستری و دادستان اشنویه اظهار داشت: وجهه فرهنگی ممتاز و مردمان با اخلاص و متدین این شهرستان باعث شده تا با وجود حربه‌های مختلف دشمن، امنیت کامل در این شهرستان همچنان برقرار باشد.

وی با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در این شهرستان افزود: اشنویه شاخص بسیار مطلوبی در حوزه قضایی دارد و دارای یک دادگستری نمونه در سطح استان است به طوری که این شهرستان دارای کمترین تعداد مراجعه‌کننده به دستگاه قضایی در استان را داراست.

وی ادامه داد: شهرستان اشنویه با ترکیه و عراق هم مرز است و این مرزی بودن مزایا و مشکلات مربوط به خود را داراست که مشکلات مربوط به آن شامل قاچاق، تردد اتباع بیگانه و غیره است که این موارد به حوزه قضایی مرتبط هستند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: این شهرستان همچنین با وجود داشتن کمترین پایگاه مرزی ولی از آمادگی کاملی برای دفاع از مرزها برخوردار است که یک نقطه قوت برای آن محسوب می‌شود. 

وی با تاکید بر حمایت دستگاه قضاییاز امر تولید در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان قطب تولید میوه است سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع تبدیلی و با تمرکز به امنیت همه‌جانبه آن باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

امام جمعه اشنویه نیز در این جلسه گفت: قضاوت امری پیچیده و بسیار حساس و ارزشمند است به طوری که آرامش و آسایش مردم در سایه عدل و قسط الهی بدست می‌آید.

ماموستا سیدمصطفی خاتمی اظهار امیدواری کرد دادستان و رییس دادگستری جدید این شهرستان همانند روسای قبلی برای حل مشکلات همه‌جانبه مردم نهایت تلاش خود را به کار گرفته و در جلب اعتماد مردم کوشا باشند.

فرماندار اشنویه نیز گفت: در سایه تلاش همه مسوولان و اقشار مختلف مردم، امنیت پایداری در این شهرستان مرزی حاکم است و این موهبت، در سرعت گرفتن چرخ‌های توسعه شهرستان نقش مهمی ایفا می‌کند.

اسعد خضری با بیان اینکه تعامل دستگاه‌های قضایی و اجرایی نقش مهمی در توسعه این شهرستان و رفع موانع آن دارد افزود: کمک به رفاه و معیشت مردم، برقراری عدالت و احقاق حق از اولویت‌های اصلی و در دستور کار مسئولان قضایی باید باشد.

در این جلسه «نادر علیزاده» به عنوان رییس جدید دادگستری و «مهدی خدادادی» به عنوان دادستان جدید معرفی و از زحمات روسای قبلی تقدیر شد.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.