حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در 121 امین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر نزدیک به سه ساعت از زندگی مردم با اینترنت، بیش از یک ساعت با رادیو و تلویزیون و کمتر از یک ربع ساعت با کتاب سپری می‌شود که نشان دهنده اثرگذاری فضای مجازی در بین مردم است اما توجه به مقوله بهره‌وری و کسب درآمد در این فضا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تولید محتوا در فضای مجازی در زمینه‌های متن، صوت، ویدیو و گرافیک در برخی از کشورها از جمله هندوستان به درآمدزایی رسیده است و باید مدیران و مسئولان مرتبط در این خصوص مهارت لازم را کسب و برای کسب و کارهای اینترنتی برنامه ارایه کنند.

وی بیان کرد: کارشناسانی که ادارات برای حضور در کارگروه فضای مجازی استان معرفی می‌کنند نیز باید در این چهار زمینه زبده بوده و به این چهار مهارت تسلط داشته باشند.

دبیر کارگروه هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: گام‌های خوبی در راستای ساماندهی فضای مجازی برداشته شده و باید با توجه به نیازهای موجود، این فضا عمیق‌تر بازشناسی شود.

مصطفی محمودی افزود: نیازمند همفکری، تعامل، تولید فکر در فضای مجازی هستیم و باید افراد زبده در این خصوص پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: نبود آموزش کافی برای مردم در خصوص استفاده از فضای مجازی و مشکل مالی در تولید محتوا از چالش‌های این بخش است.

وی بیان کرد: برای شناسایی و توانمندسازی و استفاده از تولید محتوا و ارائه خدمات قوی در فضای مجازی به هم‌افزایی و همفکری دستگاه‌ها، ظرفیت مردمی و بخش خصوصی نیاز داریم.

محمودی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما در سال جاری آغاز طرح آموزش افراد سه تا 30 سال در خصوص فضای مجازی و تولید محتوا در این فضاست.

مواجهه امروزی با فضای مجازی که به گفته کارشناسان و صاحب‌نظران به عرصه حقیقی زندگی بشر تبدیل شده، چالش‌­هایی را در جامعه ایجاد کرده است که حاصل توسعه سریع اینترنت و شبکه­های اجتماعی و پایین بودن دانش رسانه­‌ای جامعه است؛ تاکید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به اقتصاد فضای مجازی نیز با هدف رفع برخی از این چالش‌ها در شورای فرهنگ عمومی این استان مطرح شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.