رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی روز دوشنبه در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جشنواره یک‌هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی مدارس خوی مشارکت کردند.

عزیز میرزایی اضافه کرد: این جشنواره در زمینه‌های ادبیات کودکان، اجرای نمایش‌های عروسکی، بازی های بومی و محلی، همیاران موزه و کودک، ایستگاه نقاشی کودک و فضای مجازی برگزار شد.

وی بیان کرد: آموزش، تقویت قدرت تخیل کودکان، آشنایی با فرهنگ و تاریخ و تمدن، هدفمند کردن بازید از موزه ها، ایجاد علاقه در نسل آینده از جمله اهداف این جشنواره بود.

وی اظهار کرد: در این آیین، بازی های بومی و  محلی عمو زنجیرباف، دال پلان، هفت سنگ مهارتی، دوزپا، بامن بیا با من نیا، چوب کشی، چوب بازی و حمل تخم مرغ با قاشق با مشارکت کودکان حاضر اجرایی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی به نقاشی ۳۰۰ کودک شرکت کننده در این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: کودکان با موضوع هفته جهانی کودک و میراث فرهنگی به کشیدن نقاشی پرداختند که بعد از اعلام نفرات برتر از طریق مربیان مدارس آنها به میراث فرهنگی، به ۶ نفر جوایزی اهدا می شود.

موزه خوی یکی از غنی ترین موزه های کشور بوده  و در سال ۱۳۴۸ تاسیس شده است.

در این موزه بیش از ۲ هزار قلم آثار منقول نگهداری می شود؛ این موزه شامل چهار سالن نمایش اشیای موزه ای، اشیا مردم شناسی، میراث مکتوب و آثار سنگی به معرض نمایش گذاشته شده که علاقه‌مندان همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۷ می توانند جهت بازدید از آن به محل آن در کوچه نورالله خان این شهرستان مراجعه کنند.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.