حمید سیفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال ۱۷۲ هزار و ۲۸۳ مرسوله پستی شامل پست پیشتار، عادی، سفارشی و پست ویژه در این شهرستان دریافت و ارسال شده که ۱۱۰ هزار مرسوله نسبت به پارسال کمتر است.

وی ادامه داد: کاهش و حذف توزیع قبوض‌ اداره‌های خدماتی از جمله تلفن همراه، کاهش صدور کارت ملی هوشمند شهروندان و افزایش نرخ ارسال مرسولات پستی از مهم‌ترین عوامل کاهش بار ترافیکی مرسوله‌های مهاباد است.    

وی شمار تبادلات پستی با خارج از کشور را  طی سال جاری ۶۲۵ فقره عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۲۵۸ فقره مرسولات وارده و ۳۶۷ فقره صادره بوده است.

رئیس اداره پست مهاباد اظهار داشت: بیشترین تبادلات پستی این شهرستان با اروپا و به ترتیب با کشورهای آلمان، سوئد، نروژ و کانادا انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال یک‌هزار مورد ثبت نام کارت ملی هوشمند در این شهرستان انجام شده، بیان کرد: در این مدت ۶۹۹ کارت ملی هوشمند به شهروندان مهابادی تحویل داده شده است.

سیفی افزود: از ابتدای امسال ۱۰۱ هزار و ۹۷۴ قبض تلفن ثابت شهری نیز چاپ و ارسال شده است.

اداره پست مهاباد با ۱۴ دفتر خدمات ارتباطی مشترک شهری، ۲۶ دفتر ICT، پنج دفتر نمایندگی روستایی و یک اداره پست مرکزی در سطح این شهرستان فعالیت دارد.

۱۷ مهر برابر با نهم اکتبر روز جهانی پست در سراسر جهان اعلام شده و با توجه به وجود راه‌های ارتباطی جدید و فناوری‌های نوین از جمله اینترنت، تلفن همراه، اتوماسیون‌های اداری و دیگر راه‌های‌ ارتباطی و فناوری، هنوز پست بخشی جدایی ناپذیر از ارتباطات است که جایگاه خاصی در سراسر جهان دارد.

مهاباد ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.