به گزارش ایرنا، منوچهر جعفری روز پنج‌شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی تکاب افزود: تخصیص نیافتن این اعتبارات که در ماده ۶ قانون تاسیس کتابخانه‌های عمومی نیز قید شده از مهمترین مشکلات توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به‌شمار می‌رود.
وی با بیان‌ اینکه بدون تخصیص این سهم اعتباری، کتابخانه‌های عمومی تکاب با مشکل تامین منابع مالی مواجه شده‌اند اظهار داشت: امیدواریم با تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار و تعامل و همکاری شهرداری، با امضای تفاهم‌نامه جدید، سهم کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از محل نیم‌ درصد درآمدهای شهرداری دوباره محقق‌ شود.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم کتاب‌های جدید در اختیار کتابخانه‌های عمومی تکاب قرار گرفته و کتابخانه سیار نیز در این شهرستان راه‌اندازی شود.
فرماندار تکاب نیز در این جلسه با بیان اینکه فضای مجازی فرصت مطالعه و کتابخوانی را محدود کرده است اظهار داشت: جوانان و نوجوانان نباید از کتابخانه‌ها فاصله بگیرند زیرا ترویج سنت‌ کتابخوانی، آسیب‌های فضای مجازی را کاهش می‌دهد.
محمود زمانی با ضروری خواندن به‌روزرسانی کتاب‌ها و ارتقای تجهیزات کتابخانه‌های عمومی تکاب افزود: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی باید ابزارهای تشویقی و تبلیغی برای جوانان ارائه‌ شود.
تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت دارای چهار باب کتابخانه عمومی با ۶۰ هزار نسخه کتاب است که جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند؛ بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر نیز در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به صورت فعال و ثابت عضو هستند.
۷۵۱۴/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.