سعید رهبرسوره روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۷۲ نفر توسط پزشک متخصص عفونی، ۹۵ توسط پزشک متخصص نفر اعصاب و روان، ۱۰۳ نفر توسط پزشک متخصص زنان و زایمان و ۶۹ نفر توسط پزشک متخصص اطفال ویزیت شده‌اند.
وی ادامه داد:  ۱۰ پزشک از جمله پزشک متخصص اعصاب و روان، زنان و زایمان و اطفال در این کاروان حضور داشتند.
وی ادامه داد: ۱۲۰ نوع دارو به ارزش ۱۷۲ میلیون ریال به متقاضیان توزیع شد و همچنین در این مدت ۱۴۷ نفر خدمات دندانپزشکی شامل معاینه، کشیدن و آموزش بهداشت دهان و دندان دریافت کردند.
مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به توزیع ٢ تانکر ٢ هزار لیتری هر کدام به ارزش ۳۰ میلیون ریال و یک تانکر ۳۰۰ لیتری به ارزش ٢ میلیون ریال در این منطقه، بیان کرد: همچنین به دلیل وجود مشکل کم‌آبی در مهرستان ۶۰۰ بطری آب معدنی بزرگ به ارزش ۱۲ میلیون ریال و ۴۷۴ آب معدنی کوچک به ارزش هفت میلیون و ۱۱۰ هزار ریال در بین مردم این شهرستان پخش شد.
وی با اشاره به توزیع البسه، کیف و کفش به ارزش یک میلیارد و ۲۸۱ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال در شهرستان مهرستان اظهار داشت: توزیع فرش ماشینی و دستبافت به ارزش ۱۴۲ میلیون ریال، ظروف به ارزش ۲۰ میلیون ریال، ۱۳ عدد کپسول گاز به ارزش ۶۵ میلیون ریال و ۷۹ بسته اسباب بازی شامل توپ و عروسک به ارزش ۳۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار از دیگر خدمات ارائه شده در سیستان و بلوچستان است.
رهبرسوره، با اشاره به تحویل ۲۲ بسته لوازم‌تحریر شامل مداد، دفتر و مداد رنگی به ارزش ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار به دانش‌آموزان مهرستان گفت: توزیع ۲۰۰ بسته سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی و رب به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال، یک‌هزار و ۲۲۸ بسته نوار بهداشتی به ارزش ۹۸ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال، ۵۵ کیلو نقل سوغاتی به ارزش ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال، پتو و بالش به ارزش ۲۳ میلیون ریال و ۱۶ عدد روغن مایع به ارزش هشت میلیون ریال از دیگر اقلام توزیعی است.
وی افزود: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، فرهنگی و حمایتی به سیستان و بلوچستان اعزام و به مدت سه  روز جهت ارائه خدمات در مناطق و روستاهای شهرستان مهرستان استقرار یافته بود.
وی با بیان اینکه طرح نذر آب برای دومین بار و در نقاط کم‌آب کشور برگزار می‌شود، افزود: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامت مردم این مناطق است.
وی تاکید کرد: علاوه بر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از جمله برنامه‌های اجرایی پیش‌بینی شده در این طرح می‌توان به توزیع سبد کالا و ارزاق، اجرای طرح نیابت، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارائه مشاوره و آموزش‌های پیشگیری از بیماری‌های شایع، برنامه تیم سحر و برپایی ایستگاه نقاشی و برگزاری مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان اشاره کرد.
این کاروان روز شنبه /٢شهریور/ ارومیه را به مقصد شهرستان مهرستان ترک کرد و بعد از استقرار به مدت سه روز به ارائه خدمات پرداخت.  
یکهزارو ۲۸۰ امدادگر در سطح آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از امدادگران زن و ۹۳۰ نفر از آنان مرد هستند.
۹‪۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.