داود فعال‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سی‌ان‌جی به عنوان یک سوخت مناسب و پاک نقش مهمی در بهبود هوا و سالم‌سازی محیط زیست دارد، اظهار داشت: طی پنج ماه امسال با توجه به استقبال عمومی صاحبان خودروها، بیش از ۶۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی سی‌ان‌جی در ۴۸ باب جایگاه در هشت شهر جنوب آذربایجان‌غربی توزیع شده‌ است.

وی با بیان اینکه توزیع این میزان سی ان جی موجب صرفه‌جویی در مصرف ۶۷ میلیون لیتر بنزین شده است افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۵ میلیون لیتر بنزین در جنوب استان مصرف شده است که این میزان در سال گذشته ۱۵۱ میلیون لیتر بود.

وی مصرف روزانه سی ان جی در جنوب استان را  ۴۵۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی کارشناسان واحد سی‌ان‌جی‌ تمامی جایگاه‌های عرضه این فرآورده فعال و آماده ارایه خدمات به شهروندان و مسافران تابستانی است.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب در خصوص استقبال عمومی شهروندان از این نوع سوخت اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم دسترسی آسان شهروندان به این سوخت پاک، فرهنگ‌سازی در زمینه بهینه‌سازی مصرف فرآورده‌های نفتی و توسعه جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی از دلایل اصلی در استفاده صاحبان خودروهای سی‌ان‌جی از این سوخت پاک است.
فعال‌پور در ادامه از احداث ۱۰ باب جایگاه سی‌ان‌جی با پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی با مشارکت بخش خصوصی در شهرهای بوکان، میاندوآب، مهاباد، نقده و پیرانشهر خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این جایگاه‌ها تعداد آنها به ۶۱ باب افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۱ باب جایگاه سی‌ان‌جی تک منظوره و ۲۷ باب جایگاه ۲ منظوره در شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی به صورت شبانه‌روزی در امر توزیع سوخت پاک فعالیت دارد.
شرکت نفت منطقه میاندوآب یکی از مناطق ۳۷ گانه نفتی کشور است که مسوولیت تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی به ۹ شهر جنوب آذربایجان‌غربی شامل میاندوآب، مهاباد، بوکان، سردشت، پیرانشهر، نقده، اشنویه، شاهین‌دژ و تکاب را بر عهده دارد.  
میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
۹۸۷۱/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.