حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در آیین عزاداری حسینی افزود: در پیروی از سیره ائمه معصومین (ع) به ویژه امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت باید علاقه به افراد و اعمالی که خداوند آنان را دوست می دارد و دشمنی با اعمال و افرادی که خداوند دوست‌دار آن نیست، در زندگی ما جاری باشد.

وی اضافه کرد: تولّی و تبرّی، ۲ مورد از فروع دین مبین اسلام و ریشه و اساس امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه طبق فرموده ائمه اطهار (ع) ایمان جز حب و بغض نیست، بیان کرد: دوست داشتن اعمال و افرادی که خدا دوست دارد و دشمن داشتن اعمال و افرادی که خدا دوست ندارد، معنای اصلی تولی و تبری به شمار می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید عزاداری امام حسین (ع) به عنوان احیاکننده دین مبین اسلام هرسال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شود، گفت: عزاداری اباعبدالله (ع) باعث زنده نگه داشتن اصول اساسی دین مبین اسلام بوده و این امر همچنان پابرجاست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فضیلت قرائت زیارت عاشورا و تدبر در آن افزود: خلاصه نهضت امام حسین (ع) در این زیارت وجود دارد ولی باید با عمق بیشتری در عبارات آن توجه کرد.

وی انتخاب نام نیکو برای فرزندان را یکی از اصول دوست داشتن دوستان خدا به ویژه ائمه اطهار (ع) دانست و اضافه کرد: نام‌گذاری فرزندان یکی از نشانه های مودت به خدا، پیامبر و ائمه است.

آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از ابتدای هفته جاری آغاز شده و در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی / دوشنبه و سه شنبه هفته آینده/ به اوج خود می رسد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.