غلامرضا عبده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارگاه آموزشی برای اولین در سطح استان از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی طی روزهای پنجم و دهم شهریور ماه جاری در مهاباد برگزار می‌شود.

وی مکان برگزاری این کارگاه را موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول مهاباد عنوان کرد و افزود: «شهروز صفری» به عنوان مدرس این کارگاه معرفی شده و «کاوه فرزانه» عضو هیات مدیره انجمن عکاسی میراث فرهنگی نیز در این دوره حضور دارد.

وی اضافه کرد: این کارگاه به صورت آموزش‌های تئوری و عملی با هدف آشنایی علاقه‌مندان به هنر عکاسی در مکان‌های دیدنی، تاریخی و فضای بسته برای تولید تصاویر حرفه‌ای تشکیل شده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد گفت: شرکت کنندگان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به اداره میراث فرهنگی مهاباد مراجعه کنند و یا با شماره ۰۹۱۴۹۴۴۲۹۶۰ تماس بگیرند. 

عبده ادامه داد: به شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی پایان‌نامه دوره اهدا خواهد شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و از شهرهای تاریخی استان با جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی به شمار می‌رود که دارای ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی است.

یکهزار و ۱۸۷ قلم انواع اشیای فرهنگی، تاریخی و مطالعاتی در موزه مردم شناسی مهاباد هم‌اکنون برای بازدید عموم نگهداری می‌شود که شامل ۹۸۴ عدد شیء اهدایی، ۱۳۹ شیء فرهنگی - تاریخی، ۳۱ عدد شیء مطالعاتی، ۲۷ عدد شیء غیرفرهنگی - تاریخی و پنج شیء تقلبی است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/2093

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.