حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری و هفتمین جشن خانواده صنعت چاپ استان افزود: از این تعداد اثر ۲۴۰ اثر داخلی و از استان‌های مختلف کشور بوده  و ۳۵ اثر نیز از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی اظهار داشت: از ۲۴۰ اثر داخلی از پنج اثر برگزیده و از بین ۳۵ اثر خارجی نیز از هشت اثر تجلیل و جوایز ارزنده‌ای به آنها اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه داوری آثار ارسالی توسط داورانی از استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل و تهران انجام خواهد شد افزود: از ویژگی‌های این جشنواره ارسال آثار حتی از شهرهای کوچک کشور است که این امر نشانگر رشد روزافزون این حرکت فرهنگی در بین اقشار مختلف مردم است.

وی ادامه داد: در این جشنواره همچنین از کتاب «گونش ضیافتی‌سه» که حاوی اشعار برگزیده سال‌های گذشته است نیز رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام خدایاری گفت: در برگزاری این جشنواره بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، استانداری آذربایجان‌غربی، مدیریت برنامه‌ریزی، دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، نهاد کتابخانه‌های عمومی، صدا و سیما، شبکه جهانی سحر و رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان همکاری دارند.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان نیز در این نشست اظهار داشت:هفتمین جشنواره صنعت چاپ به منظور تکریم و تجلیل از فعالان و کارگران صنعت چاپ استان شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

 مجید محبی با بیان اینکه هم‌اکنون تهیه کاغذ از مشکلات اساسی این صنعت است گفت: پیشنهاد می‌شود ارز دولتی از کاغذ نشر برداشته شده و کاغذ با ارز آزاد خریداری شود، زیرا ارز دولتی باعث افزایش مضاعف قیمت تمام شده کاغذ می‌شود.   

وی اظهارداشت: ۳۷۳ شرکت چاپ در استان وجود داشت که ۱۰۰ واحد به دلیل مشکلات اقتصادی و کمبود کاغذ در زمان حاضر تعطیل شده‌اند.

چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری شهریورماه جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

 احادیث، فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج(ع) و حضرت فاطمه معصوم (س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه‌چراغ (ع)  از محورهای جشنواره بین‌المللی شعر رضوی است.

 سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی سال گذشته نیز با حضور ۲۴۸ شاعر داخلی و خارجی به میزبانی ارومیه برگزار شد.

۸۱۳۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.