محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی افزود: در موضوع ترویج اصول اسلامی در جامعه،  روحانیت نقش سنگینی را بر عهده دارند و ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر فرصت مناسبی برای ترویج این اصول است.

وی ادامه داد: باید مطالعات مناسبی از جامعه هدف برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر انجام گیرد تا شاهد عملکرد مثبت آن باشیم.

وی تاکید کرد: برخی مواقع شاهد گسترش بی‌حجابی در جامعه هستیم که مقابله با این امر نیازمند ترویج شیوه‌های درست احکام اسلامی در جامعه است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌های واجب الهی هستند که اصلی‌ترین هدف آنها طلب امور خیر و ممانعت از انحرافات است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: ۳۲ عنوان برنامه توسط ۱۱ دستگاه اجرایی دادگستری، سپاه شهدا، نیروی انتظامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، شهرداری ارومیه، ستاد برگزاری نماز جمعه و حوزه علمیه برای اجرای در هفته امر به معروف و نهی از منکر پیش بینی شده است.

سردار مسعود خرم‌نیا ادامه داد: این برنامه‌ها از ۱۰ شهریورماه به مدت یک هفته در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه اعضا به بیان نظارت و پیشنهادات خود پرداختند.

امر به معروف و نهی از منکر ۲ فریضه از فروع دین مبین اسلام بوده که بارها بر اجرای آن در آیات قرآن کریم تاکید شده است.

امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود و افرادی که این فریضه‌ی بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنان است.

۲۰۹۳/۹۹۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.