حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز جمعه در جلسه هماهنگی آیین شیرخوارگان حسینی در ارومیه افزود: این آیین‌ها باید هرسال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شود تا اقتدار امت اسلامی را بیش از پیش به رخ جهانیان بکشد.

وی اضافه کرد: برگزاری اینچنین آیین‌هایی دارای عظمت و پاداش اخروی است و باید همه در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: محافلی نظیر شیرخوارگان حسینی با عنایت الهی در سراسر جهان همه‌گیر شده و اثر بسیار زیادی در راستای گسترش مفاهیم ناب حسینی در دنیا داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: علاوه بر آیین شیرخوارگان، راهپیمایی اربعین حسینی نیز به موضوعی جهانی تبدیل شده که امیدواریم این مساله زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت، امام زمان (عج) باشد.

امسال مراسم شیرخوارگان حسینی، روز جمعه ۱۵ شهریور مصادف با ششم محرم که نخستین جمعه این ماه است، در ۷۰ نقطه آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور برگزار می شود. مسئول مجمع جهانی علی اصغر (ع) در آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در سال‌های گذشته و امسال در راستای برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی در استان گفت: سال گذشته ۱۵ هزار دست لباس مخصوص شیرخوارگان حسینی به همت موسسه خیریه ام ابیها (س) به صورت رایگان در سطح استان توزیع شد.

امیر شجاع‌زاده افزود: در سال گذشته میزبان ۱۱۵ هزار شیرخوار حسینی در آذربایجان‌غربی بودیم که امیدواریم امسال این رقم افزایش یابد.

آیین شیرخوارگان حسینی در بیش از یک دهه گذشته در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا همزمان با نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.

۲۰۹۳/۸۱۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.