مسوول کمیته آموزش هیات فوتبال آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در آیین افتتاح این کلاس گفت: در این دوره که به مدت ۲۰ روز به‌صورت تئوری و عملی زیر نظر فدراسیون فوتبال برگزار میشود، ۲۴ نفر از مربیان هفت استان تهران، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و فارس حضور دارند.  
جعفر علی‌نژاد افزود: مربیان شرکت‌کننده در این دوره،  آموزش‌های موردنیاز را طبق برنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا و زیر نظر ۲ نفر از مدرسان فدراسیون فوتبال به نام‌های «وحید امیری» و «مرسل وقری» در این مدت فرا می‌گیرند.  
وی به اهمیت آموزش و دانش‌افزایی، توجه به مسایل فرهنگی، نقش الگویی مربیان برای نوجوانان و جوانان و لزوم بکارگیری آموخته‌ها و انتقال آنها به بازیکنان تاکید کرد و اظهار داشت: آموزش‌های مربوط به علم مربی‌گری باید در پایان برگزاری دوره در نگاه، عمل و رفتار مربیان به منصه بروز و ظهور رسیده و شاهد تحول و ارتقای فوتبال در آینده باشیم.

وی ادامه داد: توجه به مسایل فنی در کنار توجه به مسایل فرهنگی به عنوان یک ضرورت همیشگی باید مورد توجه مربیان ما باشد تا نسل جوان علاوه بر داشتن دانش فنی موارد اخلاقی و فرهنگی عرف جامعه را نیز در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این دوره پس از فراگرفتن آموزش‌های تئوری و عملی در صورت موفقیت در آزمون‌های آن مدرک درجه B فوتبال مربی‌گری آسیا را کسب خواهند کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان بوکان نیز در این مراسم گفت: مجموعه عوامل اجرایی این دوره تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا بتوانند در این مدت میزبان خوبی برای شرکت کنندگان این دوره آموزشی باشند.

انور ملارحیمی اظهار داشت: تاکنون در این شهرستان دوره‌های آموزشی بسیار خوبی برگزار شده که مورد توجه فدراسیون های مختلف قرار گرفته است.

این دوره آموزشی که در سالن اجتماعات شهید «مطهری» دانشگاه آزاد واحد بوکان در حال برگزاری است بصورت ۲ دوره ۱۰ روزه برگزار خواهد شد.

بوکان به عنوان یکی از قطب‌های مهم فوتبال آذربایجان‌غربی، در سال‌های گذشته نیز میزبان برگزاری کلاس دوره مربیگری B آسیا بود.

این شهرستان علاوه بر اینکه دارای تیم‌هایی در لیگ دسته ۲ و سه کشور است ۶ تیم فوتبال و فوتسال زنان و مردان را نیز در لیگ‌های مختلف کشوری دارد.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.