علی محمدنیکبخت روز چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی پیشبرد اهداف تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری و اداره کل آموزش‌های فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی افزود: وجود فضا و تجهیزات کارگاهی متعدد، برگزاری آموزش های مهارتی به نیروهای ماهر و کارآفرین مستقر در واحدهای فناور می تواند فرآیند تبدیل ایده به محصول و رشد شرکت‌های مستقر را تسهیل کند.

وی ادامه داد: نقش آموزش‌های مهارتی در راستای ارتقا و توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی  که در قالب واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد وارد فضای کسب و کار می شوند با هدف دسترسی به مهارت‌های روز کشور بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: ساختمان دوم مرکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی به موجب تفاهم نامه همکاری منعقد شده با دانشگاه پیام نور استان در محل این ساختمان واقع در کیلومتر ۳ جاده سلماس، دانشگاه پیام نور استان راه اندازی شده است.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

نیکبخت ادامه داد: ظرفیت بسیار مناسبی در دانشگاه‌های این استان وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد.

وی بیان کرد: افتتاح مرکز رشد شهرستان میاندوآب و ساختمان دوم مرکز رشد جامع واحدهای فناور ارومیه در اولویت بوده و برنامه ریزی و تلاش ما افتتاح این واحدها طی هفته دولت امسال است.

وی ادامه داد: عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه ۲ جانبه پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی و دانشگاه پیام نور ارومیه مورد تاکید است.

برگزاری جلسات هم‌اندیشی مشترک با مرکز رشد جامع واحدهای فناور پارک علم و فناوری درخصوص پیشبرد مفاد تفاهم نامه و  افزایش اثربخشی آن،   زمینه سازی امکان آموزش علمی ایده پردازان و فناوران از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با هماهنگی،   ارزشیابی و سنجش مهارت کارآموزان بر اساس تقویم و برنامه زمانبندی سازمان وصدور گواهینامه صلاحیت شغلی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور برای قبول شدگان، افزایش ظرفیت فضای اختصاص داده شده به واحدهای فناور، همکاری در برگزاری دوره دهای آموزشی مرتبط با کسب و کار و کارآفرینی، شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی دارای ایده نواورانه و محصول فناورانه از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی در تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری این استان است.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تأسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.