به گزارش ایرنا، سرهنگ قهرمان عیوضلو، عصر روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مسوولان بسیج اساتید و دانشجویی خوی که در دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، افزود: فرماندهان مقابله با جنگ نرم دشمنان، دانشگاهیان هستند و بایستی در این مسیر و در لبیک‌گویی به منویات رهبری در این خصوص پیشرو باشند.

وی پاسداری از انقلاب و حفظ ارزش‌های انقلاب را ۲ رسالت اصلی سپاه پاسداران عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ پیش‌برندگی و پیش‌روندگی سپاه به عنوان یک نیروی تمدن‌ساز می‌تواند موجب توسعه و پیشرفت ایران اسلامی شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا برای تربیت و پرورش نیروهای تمدن‌ساز برای توسعه نظام، ۲ بازوی قدرتمند دانشگاه و آموزش و پرورش از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. 

وی با انتقاد از فقدان فهم مشترک از ابعاد و مدل‌های کادرسازی انقلاب گفت: دانشگاه‌ها برای ایجاد این فهم مشترک و ایجاد زمینه‌های فکری و عملی باید نقش‌آفرینی کرده و به رسالت خود عمل کنند.

رییس دانشگاه پیام نور خوی نیز در این آیین از سپاه به عنوان پشتیبان نظام در حوزههای مختلف یاد کرد و گفت: وجه اساسی بین سپاه و دانشگاه، گام برداشتن در راستای توسعه نظام جمهوری اسلامی است.

نقی دادرسی اظهار داشت: دانشگاه‌ها در مسیر راه‌گشایی نظام بوده و  سپاه نیز در همه عرصه‌های مختلف اقتصادی، نظامی، فرهنگی و عمرانی در خدمت به نظام است.

در این آیین، سرهنگ محمد محمدزاده به عنوان فرمانده جدید بسیج دانشجویی خوی معرفی شده و از خدمات سرهنگ هادی پاشایی تقدیر شد.

در این مراسم همچنین «رضا پورمقدم» به عنوان فرمانده بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خوی و محبوب مهدویان، رییس دانشگاه آزاد نیز به عنوان رییس هیات اندیشه‌ورزی بسیج این شهرستان معرفی شدند.

جنگ نرم همانطور که از نام آن پیداست، اسلحه‌اش چیزی به غیر تفنگ و بمب و سلاح هسته‌ای و ...... است؛ ابزار این نوع جنگ، روان و رفتار و عقاید طرف مقابل را هدف می‌گیرد و دشمنان به کمک رسانه و شیوه‌های خاص تغییر عقاید، سعی در نابود کردن ذهنیات مردم دارند.

جنگ نرم متکی بر تهدیدات نرم و قدرت نرم فرهنگی و اجتماعی است؛ آمریکایی ها با استفاده از این نوع جنگ تاکنون موفق به تغییر چندین رژیم سیاسی در کشورهای مورد نظر شده‌اند.

انقلاب‌های رنگی که در چندین کشور بلوک شرق و شوروی سابق رخ داد در واقع نمونه‌ای از جنگ نرم است؛ در تمامی این دگرگونی‌های سیاسی بدون استفاده از ابزار خشونت و صرفا با تکیه بر قدرت نرم و ابزار رسانه، با تغییر در ارزش‌ها و الگوهای رفتاری از رژیم‌های سیاسی حاکم، مشروعیت‏‌زدایی شده و  با ایجاد بی‌ثباتی سیاسی، قدرت سیاسی جابجا شد.

۸۱۳۵/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.